KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 7
W ŚWIĘTOCHŁOWICACH NA LATA 2013 – 2016
„Zdrowy przedszkolak – promujemy zdrowy tryb życia”
NAZWA I TYP PRZEDSZKOLA
Przedszkole Miejskie Nr7 w Świętochłowicach zlokalizowane jest przy ul. Bolesława Chrobrego 6, w pięknej, zielonej spokojnej części miasta , stwarza dzieciom możliwości wszechstronnego harmonijnego rozwoju.
Budynek przedszkola został zaprojektowany około roku 1934.
Przedszkole może pomieścić około 185 dzieci, w 8 oddziałach w systemie dwuzmianowym.
Budynek jest parterowy, mamy 6 sal zajęć , trzy łazienki , nowoczesną kuchnię oraz ogród.
Przygotowujemy smaczne, urozmaicone, zbilansowane posiłki . Od maja 2013 r. wprowadziliśmy cyklicznie serwowany śniadaniowy „szwedzki stół”.
Przedszkole prowadzi nieodpłatną działalność wychowawczo-dydaktyczną w zakresie wychowania przedszkolnego
w wymiarze 5 godzin dziennie, pozostały czas przebywania dzieci w placówce jest odpłatny i wysokość opłaty
regulują odrębne przepisy.
Statut Przedszkola Miejskiego Nr 7 jest najważniejszym dokumentem w placówce określającym ramy
jego funkcjonowania . Wszyscy pracownicy przedszkola, rodzice przedszkolaków mają obowiązek znać treść dokumentu i stosować jego zapisy.
Rekrutacja dzieci dokonywana jest w oparciu o zasadę powszechnej dostępności, na zasadach określonych przez organ prowadzący.
2. WIZJA PLACÓWKI
v Pracujemy tak , aby absolwenci naszego przedszkola były dziećmi otwartymi, twórczymi, komunikatywnymi,
przygotowanymi do podjęcia obowiązków na kolejnym szczeblu edukacji. Znającymi siebie i swoje możliwości,
akceptującymi odrębność innych, potrafiącymi odnaleźć się w nowej sytuacji, rozwiązującymi problemy, dążącymi
do osiągnięcia sukcesu i radzącymi sobie z porażkami.
v Zajęcia wychowawczo - dydaktyczne dostosowane są do możliwości rozwojowych dzieci. Prowadzone są na
wysokim poziomie. Stwarzamy im warunki do twórczego działania, dzięki czemu przyswajają ważne umiejętności
przydatne w życiu dorosłego człowieka.
v Przedszkole zapewnia opiekę, wychowanie w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa. Dzieci mają możliwość
samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości. Dzięki pracy nauczycieli, personelu placówki,
instruktorów zajęć dodatkowych i ofercie zajęć dodatkowych, rozwijają swoje zainteresowania wzbogacając
wiedzę o otaczającym świecie.
v Wychowankowie mają w nauczycielach wsparcie, a ci każdemu dziecku zapewniają podmiotowe traktowanie , są
ich partnerami, stoją obok, pozwalając na ujawnianie dziecięcych pomysłów, zachęcając je jednocześnie do
pełnej ich realizacji , dbają o ich pełny rozwój. Pedagodzy w naszym przedszkolu współpracują ze sobą i dzielą
się zdobytą wiedzą. Pogodna atmosfera w przedszkolu i życzliwi nauczyciele umiejętnie otaczają opieką
wszystkie dzieci.
v Nauczycielki znają potrzeby i zainteresowania dzieci oraz posiadają umiejętność atrakcyjnego prowadzenia zajęć.
Konstruują ciekawe i bogate oferty zabaw i zadań, są dobrze przygotowane merytorycznie i metodycznie.
Poszukują innowacyjnych rozwiązań, mają wysokie kwalifikacje, pracują z pasją ciągle doskonaląc swoje
umiejętności.
v Przedszkole ściśle współpracuje z rodzicami, uwzględnia ich potrzeby i oczekiwania. Angażuje rodziców do
pracy na rzecz przedszkola. Rodzice są naszymi sojusznikami, a działania nasze są skoordynowane. Wszyscy
pracownicy naszej placówki współdziałają ze sobą. Tworzą przyjazną atmosferę, dzięki której dzieci czują się
akceptowane i bezpieczne
v Nasze przedszkole jest przyjazne dzieciom. Ciągle doskonalimy swoją bazę lokalową. Pracujemy nad
v wyposażaniem placówki w nowoczesny sprzęt, nowe meble, pomoce dydaktyczne i piękne zabawki. Nasz
plac zabaw zaspokaja potrzeby ruchowe dzieci na świeżym powietrzu i zachęca do zabawy.
v Dzięki skutecznej promocji nasze przedszkole ma dobra opinię w środowisku lokalnym. Dobra lokalizacja,
wyposażenie, estetyka pomieszczeń i otoczenia, dobre działania dydaktyczno - wychowawcze wpływają na
wysoką ocenę przedszkola. Placówka inwestuje w nauczycieli, pracowników, bazę lokalowa, a zyskują na tym
przede wszystkim dzieci. Przedszkole jest zarządzane w sposób sprawny i nowoczesny, a pracownicy odczuwają
satysfakcję ze swojej pracy.
Misją przedszkola jest : ”Bez korzeni nie ma skrzydeł”
3. ROZWIĄZANIA ORGANIZACYJNE
Placówka jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 6 00 do 18 00.
Do przedszkola uczęszcza około 185 dzieci, które bawią się i uczą w grupach ujednoliconych lub zbliżonych
wiekowo.
Ramowy rozkład dnia ułożony jest godnie z zaleceniami nowej podstawy programowej, z roku 2009.
Zagospodarowanie czasu dla dzieci przebywających w placówce przewiduje następujące aktywności
dzieci:
• Co najmniej jedną piątą czasu dzieci spędzają w ogrodzie przedszkolnym, na świeżym powietrzu,
• Co najmniej jedną piątą czasu dzieci bawią się,
• Dwie piąte czasu zaplanowane jest na wszystkie czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne,
• Najwyżej jedną piątą czasu powinny zajmować dzieciom zajęcia dydaktyczne.
Kadra pedagogiczna posiada wysokie kwalifikacje pedagogiczne, dba o własne doskonalenie zawodowe i podnoszenie
jakości pracy z dzieckiem, ma udokumentowane umiejętności związane z udzielaniem pierwszej pomocy.
Dzieci i nauczycielki biorą często udział w rozmaitych konkursach o zasięgu gminnym, wojewódzkim, ogólnopolskim,
międzynarodowym. Posiadamy liczne sukcesy.
W Przedszkolu działa Rada Rodziców, wspierająca działalność statutową placówki.
4.OFERTA PEDAGOGICZNA PRZEDSZKOLA
Zajęcia w poszczególnych grupach prowadzone są w oparciu o programy wybrane przez nauczycielki poszczególnych grup
Do realizacji treści programu wykorzystujemy różne metody pracy, miedzy innymi:
- prof. E.Gruszczyk –Kolczyńskiej – zajęcia i zabawy z obszaru edukacji matematycznej,
- kinezjologia edukacyjna Denisona – zajęcia i zabawy z zakresu mowy i myślenia - ”Gimnastyka mózgu”
- pedagogika zabawy „Klanza” – zabawy i zajęcia ze wszystkich obszarów edukacji,
-Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherbourne - wspomaga psychoruchowy rozwój dzieci, koryguje zaburzenia.
- Gimnastyka ekspresyjna Labana - jej istotą jest improwizacja ruchowa.
- Wiązanie ruchu z muzyką.
- Metodę opowieści ruchowej – odtwarzanie ruchem opowiadania nauczyciela.
- Metodę zabawowo – naśladowczą - naśladowanie ruchem osób, czynności.
- Współzawodnictwo jako doping do intensywniejszego wysiłku.
- Pedagogika zabawy - stosowana we wszystkich rodzajach zajęć – umożliwia rozwijanie aktywności i zaangażowania się dzieci we wspólne
działanie.
- Inne techniki twórczego myślenia - burza mózgów, język ciała, lista atrybutów,
przekształcenia, analogie.
- Inne metody stosowane w przedszkolu (wg Marii Kwiatowskiej):
Metody stosowane w przedszkolu
Metody czynne:
Metody percepcyjne:
Metody słowne:
Priorytetem naszej działalności jest bezpieczeństwo, akceptacja i poszanowanie praw naszych wychowanków.
Pragniemy doskonalić jakość pracy naszego przedszkola poprzez rozpoznawanie potrzeb środowiska oraz poszukiwanie
nowatorskich metod pracy z dziećmi.
Dziecko w naszym przedszkolu :
Rodzice w naszym przedszkolu :
Nauczyciele w naszym przedszkolu :
partnerów przedszkola.
i dydaktycznych, dzięki czemu dzieci rozwijają się w indywidualnym tempie, zgodnie z własnym potencjałem.
Model absolwenta naszego przedszkola:
zdrowia.
Podstawy koncepcji przedszkola promującego zdrowie i wynikające z niej zadania główne.
Podstawą koncepcji przedszkola promującego zdrowie jest holistyczne podejście do
zdrowia dziecka. Na całościowe zdrowie dziecka składają się: zdrowie fizyczne, psychiczne,
emocjonalne, duchowe i społeczne; na jego jakość styl życia i środowisko. Zgromadzono
wiele dowodów na to, że zdrowie i edukacja są ze sobą nierozerwalnie związane. Prawidłowe
funkcjonowanie organizmu oraz dobre samopoczucie społeczne i psychiczne małego dziecka
mają wpływ na:
przyswajanie wiedzy i opanowanie umiejętności,
Edukacja zdrowotna pomaga w osiąganiu głównego celu edukacji młodego pokolenia,
gdyż daje dzieciom możliwość nabycia umiejętności, wiedzy i postaw, które są niezbędne do
rozwoju własnej tożsamości oraz odpowiedniego uczestnictwa w życiu społecznym.
Promocja zdrowia stała się koncepcją umożliwiającą kontrolę nad swoim zdrowie i jego poprawą.
Wynikające z niej zadania główne to:
1. Edukacja zdrowotna rozumiana jako dostarczanie wiedzy, kształtowanie umiejętności
i postaw oraz aktywizacja do podejmowania działań
2. Tworzenie takiego środowiska fizycznego, które sprzyja edukacji zdrowotnej -
wyposażenie i wielkość sal przedszkolnych, meble, gry, zabawki, sprzęt sportowy,
wyposażenie kącików.
3. Tworzenie środowiska społecznego - atmosfery i organizacji, które wspierają
edukację zdrowotną
5. DIAGNOZA STANU WYJŚCIOWEGO
MOCNE I SŁABE STRONY PRZEDSZKOLA – SZANSE I ZAGROŻENIA
Do analizy wykorzystano narzędzia badawcze:
Mocne strony
przestrzegany jest system HACCP,
Dokonywane są wymagane prawem przeglądy budynku i wyposażenia,
Słabe strony
Szanse
Zagrożenia
6. Kierunki realizacji koncepcji: zadania kontynuowane i nowe:
Podejmując kolejne działania zmierzające ku systematycznemu rozwojowi placówki, chcemy utrzymać dotychczasowy kierunek oraz wzbogacić go o nowe treści
Opracowanie Koncepcji pracy Przedszkola Miejskiego Nr 7 w Świętochłowicach na lata 2013-2016 poprzedzone zostało diagnozą pracy przedszkola, wynikającą z analizy jego mocnych i słabych stron. Tworząc dokument, uwzględniono obowiązujące przepisy oświatowe. Na podstawie wyników prowadzonej ewaluacji zostały podjęte działania zmierzające do osiągnięcia określonych zadań i celów głównych:
1. Realizacji założeń reformy programowej.
2. Codzienna praca nakierowana na dobrą opinię przedszkola i wysoki poziom pracy dydaktyczno-wychowawczo- opiekuńczej,
a także atrakcyjną ofertę edukacyjną.
3. Ścisłej współpracy z rodzicami, jako współpartnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci.
4. Realizacji programów własnych, ze szczególnym uwzględnieniem programu:
-edukacji ekologicznej
-edukacji matematycznej,
- edukacji regionalnej,
- edukacji plastycznej
5. Promowaniu zdrowego stylu życia dziecka w domu i w przedszkolu
6. Zachęcaniu i inspirowaniu kadry pedagogicznej do tworzenia nowatorskiego i twórczego stylu pracy.
7. Ścisłej współpracy z lokalnymi placówkami oświatowymi, organizacjami i instytucjami działającymi na terenie miasta i poza nim
8. Promowaniu wychowania przedszkolnego, przekonując rodziców o tym, że nawet małe dziecko stale się uczy i
warto mu tę naukę urozmaicić oraz wesprzeć profesjonalną edukacją przedszkolną, podkreślając, że umiejętności,
które małe dzieci wyniosą z przedszkola, zaowocują w szkole. Stąd hasło określające misję naszego przedszkola to :
„ Bez korzeni nie ma skrzydeł”
7.Sposoby realizacji celów koncepcji.
Cel 1.
Wzmacnianie efektów działalności opiekuńczej dydaktycznej i wychowawczej przedszkola w latach 2013 -2016.
1. Zapoznanie z programem rozwoju przedszkola Rady Pedagogicznej, personelu
administracyjno –obsługowego (szczególnie intendentki i pracowników kuchni) oraz
rodziców. Zamieszczenie koncepcji na stronie internetowej przedszkola.
2. Doskonalenie kadry pedagogicznej w ramach WDN oraz w oparciu o indywidualne
potrzeby nauczycieli.
3. Dbałość nauczycieli o rozwój zawodowy – podnoszenie kwalifikacji oraz stopni
awansu zawodowego.
4. Wykorzystanie zdobytych umiejętności w bezpośredniej praktyce pedagogicznej.
Dzielenie się wiedzą z innymi nauczycielami - prowadzenie zajęć koleżeńskich, rad
samokształceniowych.
5. Przestrzeganie przepisów prawa oświatowego, dostosowanie wewnętrznych
uregulowań do tych przepisów.
6. Przestrzeganie procedur bezpieczeństwa obowiązujących w przedszkolu,
systematyczne przeglądy budynku i ogrodu, ćwiczenia ewakuacyjne.
7. Określanie potrzeb przedszkola w zakresie bazy i wyposażenia przedszkola -
stopniowa wymiana urządzeń w ogrodzie, doposażenie grup w kąciki czytelnicze, do
zabaw tematycznych i teatralnych, stopniowe doposażenie kącików w pomoce do
zabaw badawczych.
8. Współpraca z rodzicami –prelekcje, zajęcia otwarte, warsztaty, spotkania integracyjne
i pedagogizujące. Rozpowszechnianie działań przedszkola poprzez stronę internetową.
Bieżąca informacja na temat osiągnięć dziecka. Włączanie rodziców do działań
przedszkola.
9. Systematyczne wyrównywanie szans edukacyjnych dzieci z trudnościami, wykorzystanie pomocy specjalistów.
10. Realizacja programów profilaktyki zdrowotnej
11. Uczestnictwo w akcjach społecznych i ekologicznych :”Sprzątanie świata”, „Dzień Ziemi”, zbiórka karmy dla zwierząt ze schroniska
12. Organizacja ciekawych wycieczek o tematyce przyrodniczo - ekologicznej, dostarczanie wiedzy na temat sposobów ochrony środowiska.
13. Optymalne wykorzystanie ogrodu przedszkolnego do zabaw i zajęć ruchowych rozwijanie
kreatywności i samodzielności dzieci. Organizacja pikników rodzinnych, spartakiad sportowych.
14. Systematyczna współpraca z instytucjami wspierającymi przedszkole, poszukiwanie nowych partnerów
Cel 2.
Doskonalenie działań przedszkola w oparciu o koncepcję pracy przedszkola
Lp. |
Rok szkolny
|
Zadanie |
Efekty kształcenia
|
1. |
2013/2014 |
Rozwijanie u dzieci myślenia kreatywnego. Uświadomienie dzieciom ich praw i obowiązków. |
Dziecko jest aktywne i twórcze podczas zabaw i zajęć, chętnie i samodzielnie rozwiązuje problemy. Dziecko przestrzega umów zawartych z grupą i nauczycielką. Rozumie, że ich nieprzestrzeganie powoduje konsekwencje. Dziecko przestrzega praw swoich i kolegów, rozumie swoje obowiązki.
|
2. |
2014/2015 |
Wyrabianie aktywnej postawy wobec własnego zdrowia oraz kształtowanie postawy małego ekologa. |
Dziecko bada i eksperymentuje, gdyż jest zaciekawione otaczającym światem. Dziecko świadomie dba o swoje zdrowie w zakresie higieny systemu nerwowego i narządów zmysłów. Dziecko troszczy się o obecną i przyszłą jakość życia na Ziemi. Chętnie podejmuje aktywne i świadome działania dla ochrony środowiska. |
3. |
2015/2016 |
Wyzwalanie aktywności ruchowej w celu rozwijania samodzielności i kreatywności dzieci. |
Dziecko chętnie i aktywnie uczestniczy w zajęciach ruchowych prowadzonych w oparciu o programy profilaktyczne przedszkola. Dziecko preferuje zabawy i zajęcia ruchowe na powietrzu. Dziecko aktywnie spędza wolny czas. |
Cel 3.
Promowanie osiągnięć dzieci w środowisku lokalnym, we współpracy z wybranymi instytucjami i organizacjami środowiskowymi w latach 2013 -2016.
1. Zdobycie certyfikatu przedszkola promującego zdrowie.
2. Aktualizacja strony internetowej – zamieszczanie relacji z wycieczek, działań
ekologicznych i zdrowotnych, przykładowych jadłospisów.
3. Rozprowadzanie biuletynu przedszkola w środowisku.
4. Wykorzystanie logo przedszkola podczas wyjść poza placówkę.
5. Współpraca z placówkami i instytucjami w celu promowania działań przedszkola –
udział w konkursach plastycznych, muzycznych, recytatorskich, teatralnych.
6. Organizacja w placówce działań dla środowiska – spartakiady sportowe, pikniki
rodzinne, konkursy plastyczne, recytatorskie, zgaduj - zgadule o tematyce
ekologicznej i zdrowotnej.
7. Udział w akcjach społecznych i ekologicznych.
8. Aktualizacja kroniki przedszkola.
9. Współpraca z Wydziałem Zdrowia ,Sanepidem, Wydziałem Ekologii itp.
10. Współpraca ze służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo i zdrowie – Straż
Pożarna , Policja, przedstawiciele służby zdrowia –zapraszanie na spotkania grup
przedszkolnych z innych placówek.
8. Realizacja zadań szczegółowych
Zadania szczegółowe |
Forma realizacji |
Termin realizacji |
Osoby odpowiedzialne
|
Efekty |
Codzienne szczotkowanie zębów przez wszystkie przedszkolaki |
Zakup szczoteczek, past, kubeczków ( komplety podpisane imieniem i nazwiskiem każdego dziecka)
|
każdy rok szkolny |
Nauczycielki, koordynator promocji zdrowia
|
Zdrowsze zęby |
Dzieci piją wodę dostępną w każdej sali dydaktycznej
|
Zakup wody, kubków |
Cały rok |
Intendent, Nauczyciele ,woźne |
Zdrowsze dzieci
|
Zdrowe żywienie dzieci:
przygotowania posiłków bez chemii,
dzieci alergicznych
Współpraca z lokalnymi instytucjami, min.:
|
Projekty , cykliczne akcje, np. Dzień Jabłuszka, Dzień Dyni, Dzień Fasoli, Dzień Wody, Dzień Marchewki,
Warsztaty, spotkania, konkursy, przeglądy |
Cały rok
Wg harmonogramu ustalonego na konkretny rok szkolny
Wg ustalonych terminów
|
Dyrektor, intendent, kucharki, woźne, nauczycielki
Wyznaczone nauczycielki oraz wszyscy pracownicy
Nauczyciele prowadzący grupy lub projekty |
Zdrowsze, szczuplejsze dzieci, z wykształconymi zdrowymi nawykami jedzeniowymi
Zdrowsze, świadome, bardziej sprawne ruchowo dzieci
Dzieci z szerszą wiedzą na temat funkcjonowania i możliwości współczesnego świata. |
|
||||
Organizowanie cyklicznych uroczystości wewnątrz przedszkolnych: · Pasowanie na przedszkolaka, · Dzień misia, · Owocowy lub warzywny dzień(każdego roku inny), · Mikołajki, · Spotkanie wigilijne, · Dzień Babci i Dziadka, · Zabawa karnawałowa, · Zajączek wielkanocny oraz wizyta księdza święcącego pokarmy, · Dzień Mamy i Taty, · Festyn rodzinny, · Zakończenie roku, · Organizacja warsztatów dla rodziców. |
Spotkania, uroczystości, projekty,
Konferencje, warsztaty, szkolenia |
Wg harmonogramu
Okres od XI 2013 do VI 2015 r. |
Nauczyciel, dyrektor, Intendent
Dyrektor, koordynatorzy projektu |
Współpraca z rodzicami, dokumentacja fotograficzna i filmowa
Zgromadzona dokumentacja, wiedza |
Organizowanie wyjść, wycieczek |
|
Wg ustalonych terminów |
Nauczyciele, wicedyrektor, pozostały personel |
Zadowolenie dzieci z szerszą wiedzą na temat otaczającego świata. Dokumentacja fotograficzna |
Działania ekologiczne: · Segregowanie odpadów, · Zbieranie baterii, kartridży · Dokarmianie ptaków zimą, · „Coś pięknego ze starego -czyli przedmioty dekoracyjne z użyciem materiałów wtórnych” konkurs dla dzieci przedszkolnych, · „ Drugie życie butelki”- konkurs plastyczny · Kompostowanie naturalnych odpadów, · Realizacja projektu „ Kubusiowi Przyjaciele Przyrody”, · Ekologiczne witanie wiosny, · Ubogacanie narzędziowni ekologicznej · Ptasi śpiew - gromadzenie płytoteki z odgłosami śpiewu ptaków, · Budzik ptasi- tablica informacyjna dotycząca cykli ptasiego śpiewu, · Sadzenie krokusów i innych wiosennych kwiatów, |
Konkursy, piękne rabatki, angażowanie rodziców w działania przedszkola, spotkania dla dzieci · konkurs · konkurs · wykorzystanie niepotrzebnych rzeczy do zrobienia nowej, z innym przeznaczeniem · aplikowanie o certyfikat międzynarodowy Zieloną Flagę,
· zorganizowanie zegara z ilustracjami godzin rozpoczęcia śpiewu przez poszczególne gatunki śpiewu · jesienne wysadzanie cebulek kwiatowych aby wiosną było pięknie |
|
Nauczyciele, dyrektor, personel pomocniczy
Nauczyciele prowadzący grupy |
Kształcenie nawyków segregowania odpadów Czerpanie radości ze zrobienia czegoś pożytecznego z niczego Otrzymanie certyfikatu Zielonej Flagi
Wzbogacenie wyposażenia podwórka przedszkolnego o nową pomoc dydaktyczną |
Działania charytatywne: · Zbieranie nakrętek, · Gromadzenie suchej karmy, puszek, rzeczy potrzebnych w schronisku dla zwierząt projekt „Pokochać kundla” · Marzycielska poczta · „Listy do Ziemi”, |
Zorganizowanie zbiórek, akcji pisania listów, kartek dla chorych kolegów |
|
|
Polepszenie warunków życia zwierząt w schronisku, sprawienie radości dzieciom w szpitalach, poszerzenie dziecięcej wiedzy na temat zagrożeń dla środowiska |
Działania marketingowe: · udoskonalanie strony internetowej, praca nad aktualnymi informacjami, galerią itd. · wykonanie folderu przedszkola, wizytówek, papieru firmowego, · dbanie o pozytywne „pierwsze wrażenie” z placówką, uporządkowane, aktualne informacje w wersji papierowej, życzliwa komunikacja telefoniczna, |
Zamieszczanie elektronicznych wiadomości o placówce. Wykonanie folderu i wizytówek |
Dyrektor, wicedyrektor |
|
|
Planowane remonty: · remont łazienek, · termomodernizacja placówki · wymiana drzwi wejściowych, · zmiana sposobu otwierania drzwi wejściowych wykorzystanie kart zbliżeniowych · podwyższanie estetyki pomieszczeń, wyposażenia, bazy przedszkola |
Wnioskowanie o dodatkowe środki finansowe |
Składanie wniosków dwa razy w roku |
Dyrektor, wykonanie małych remontów w ramach możliwości własnych |
Poprawa warunków , w których przebywają dzieci i pracownicy |
Ponadto:
Gromadzenie funduszy na tablicę interaktywną, rzutnik multimedialny
Ewaluacja.
v Ewaluacja programu rozwoju placówki prowadzona będzie na bieżąco, na jej
podstawie nastąpi prognozowanie kierunku zmian.
v Ocena skuteczności i efektywności wdrożonych działań nastąpi poprzez porównanie
efektów osiągniętych z założonymi.
v Sposób zbierania i oceny danych zależy od decyzji dyrektora i rady pedagogicznej.
v Należy wziąć pod uwagę opinię rodziców dotyczących efektywności pracy
przedszkola.
Etapy ewaluacji:
4.Planowanie dalszej pracy w oparciu o zebrane dane.
5.Po 3 latach dokonanie oceny działania programu.
6.Samoocena nauczycieli pod kątem realizacji jego założeń.
7.Sformułowanie wniosków do dalszej pracy.
Zmiany w koncepcji mogą być dokonywane na wniosek Rady Pedagogicznej, Rady Rodziców lub dyrektora
Postanowienia końcowe:
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Przedszkole Miejskie nr 7